Programmering TE4I
Logg
fr 7 dec
Fortsätt med era spel. Alla skriver ett eget spel. Använd Easy MonoGame.
Använd versionshantering och dela koden på GitHub.
- Gör minst tre commits per lektion, men commits ska antagligen göras oftare.
- Commita bara kod som går att kompilera.
- Commita när du har lagt till en funktionalitet.
Git — How often should you commit?, Medium, Asif Nahian
Git Commit Best Practices, GitHub
ti 12 nov
Gör ett första spel. Flytta runt, plocka saker, ...
fr 8 nov
Sedan:
ti 5 nov
fr 24 okt
Ladda ner:
Exempelspel som använder MonoLibrary:
ActorCrab på GitHub Kompilera och kör.
Vid problem kontrollera Dependencies, se figur nedan.
Gör ett nytt projekt och gör ett liknande spel.
fr 4 okt
Hinder som man inte kan gå igenom med spelet Walls
ti 24 sep o fr 27 sep
ti 17 sep och fr 20 sep
Repetition av klass- och objektdiagram med Picture House
Klona projektet MovePlayerStart, eller gör från början.
fr 13 sep
fr 6 sep
Genomgång av klass och objektdiagram
Klasser och objekt. Rita bild med kod. Picture House.
ti 3 sep
Introduktion till C# och objektorienterad programmering med Black Jack.
Installera Visual Studio Community m.m.
fr 30 aug
Installera Visual Studio Community m.m.
Introduktion till C# och objektorienterad programmering med Black Jack.
ti 27 aug
Introduktion till C# med hjälp av flödesscheman. Kod i Program.cs på GitHub.